2009/05/22

Jury system

Since we had many different opinions about the jury system last week, I think this topic would be a good candidate for a debate topic.  先週、裁判員制度に関するいろいろな意見がありましたので、ディベートのテーマとしてはいいかも知れないと思っています。In particular, I was interested in different levels of trust toward judges.  私は裁判官を程度信頼しているかに関する違いに特に興味を持ちました。I also thought it was interesting that many of the foreign students had heard about Japan's high conviction rate but that most of the Japanese students had not. また、留学生の多くは日本の有罪判決の割合の高さについては知っていましたが、日本人の皆さんの方はあまりにそのことについて知らなかったことは興味深いと思いました。

No comments: