2010/10/17

Plans for trip to Nagasaki

I have made reservations for us to stay at the Nagasaki Youth Hostel on Saturday, November 27th. 27日の長崎へのゼミ旅行の宿泊の予約をしました。長崎カトリックセンターユースホステル」(長崎県長崎市上野町10-34, 電話 095-846-4246)に泊まることになりました。The location is ideal and the price is very reasonable at 2700 yen per person. 理想的な立地条件で、一人2700円はかなり安いと思います。

I have also reserved a bus that will come to meet us in Shimabara after our ferry ride. また、島原でフェリーから降りたらすぐにチャーターバスに乗れるよう手配をしました。If there are 22 students, the charter bus will cost about 3000 per person. 学生参加者が22名なら費用は一人3000円程度になります。 If there are more students, the cost will be lower. 参加者がより多くなれば、更に安くなります。A great advantage of a charter bus is that we can go virtually anywhere we like on our way to Nagasaki. チャーターなので、私たちが寄りたいところに寄れるというメリットが大きいと思います。

Here are the expenses that I know about at this time. 現時点で把握できている出費は次のようになっています。


Here's a map of where we are planning to go. 行き先の地図です。



View Nagasaki in a larger map

No comments: