2011/06/20

Education / 教育

Ramuka wrote a great essay about her  high school. Ramukaさんは自分が通った高校について素晴らしい投稿をしてくれました。 Here are some questions that I think are related to the topics she wrote about  and what we talked about in class.  次の質問はRamukaさんが書いてくれたことや授業で話したことと関連があると思います。 Do you agree or disagree with these statements?次の文には賛成ですか、それとも反対ですか?

  1. High school students in my country have too much freedom. 私の国の高校生は自由がありすぎる。
  2. High school students in my country spend too much time in class.  私の国の高校生は授業受ける時間が長すぎる。
  3. High school students should not date or fall in love.  高校生がデートしたり恋愛したりすることはこのましくない。
  4. In my high school, music and art classes were not considered to be important. 私が通った高校では音楽や美術の授業は重視されなかった。
  5. Club activities were an important part of my life in high school. 高校時代、部活は重要だった。
  6. There was corporal punishment in my high school. 私の高校では体罰がおこなわれていた。
  7. It is good for high school students to work at a part-time job.  高校生にとってアルバイトすることはいいことだ。

No comments: